ՎԱՐԿԱՅԻՆ ՀԱՇՎԻՉ
ԱՎԱՆԴԱՅԻՆ ՀԱՇՎԻՉ
ԿԵՆՍԱԹՈՇԱԿԱՅԻՆ ՀԱՇՎԻՉ
ԱՇԽԱՏԱՎԱՐՁԻ ՀԱՇՎԻՉ
Վարկի գումար
Տարեկան տոկոսադրույք
Վարկի ժամկետ ամիսներով
Ավանդի գումար
Տարեկան տոկոսադրույք
Ավանդի ժամկետ ամիսներով
Համակարգին միանալու տարեթիվ
Ծննդյան տարեթիվ
Աշխատավարձ
Գրանցված աշխատավարձ
Եկամտային հարկ
Կենսաթոշակային վճար
Ինչպե՞ս խուսափել իմպուլսիվ գնումներից
Հեղինակ
Աստղիկ Ներսիսյան

08 Սեպտեմբեր 2023

Եթե մտաբերենք, թե քանի անգամ ենք խանութ մտել թթվասեր, հաց և ձու գնելու նպատակով, բայց դրամարկղին մոտեցել զեղչված շոկոլադով, սպասք լվանալու հեղուկով, խնձորի հյութով, ապա կնկատենք, որ մեզ վրա ազդում են մարքեթինգային գործիքները և  դառնում ենք դրանց սպառողը:Ի՞նչն է այդ ամենի պատճառը

Պատճառները հասկանալու և որ ամենակարևորն է այս խնդրից հնարավորինս խուսափելու համար առաջարկում ենք միասին կատարել փոքրիկ ուսումնասիրություն գնումների մասին:

Ուսումնասիրությունը պարզեցնելու նպատակով գնումները բաժանենք երկու խմբի՝ ռացիոնալ և իմպուլսիվ: Ռացիոնալ գնումները նախապես պլանավորված են, իսկ իմպուլսիվ գնումները կատարվում են արտաքին դրդապատճառների ազդեցության տակ, ինչպիսիք են օրինակ՝ գովազդը, ակցիաները, զեղչերը և այլն:

Հետազոտությունները ցույց են տալիս, որ  գնումների 30-50%-ը իմպուլսիվ գնումների արդյունք են:Ի՞նչ միջոցներ են օգտագործում մարքեթինգի մասնագետները քեզ գնումների դրդելու համար Բաժինների մտածված դասավորություն (Մերչենդայզինգ)

Խանութում անցկացված երկար ժամանակ = կատարված շատ գնումներ Օրինակ՝ մթերային խանութներում հացը, կաթը, միսը և այլ առաջնային սպառման մթերքները գտնվում են սրահի վերջում: Եվ մինչ դրանց հասնելը տեսնում եք ցուցադրված ողջ տեսականին և ավելացնում զամբյուղում:

Սովորաբար մրգերը, կանաչիները, բանջարեղենները դրվում են սրահի սկզբում, քանի որ ենթագիտակցորեն մարդիկ ցանկանում են առողջ գնումներից հետո պարգևատրել իրենց վնասակար սնունդ և խմիչքներ գնելով (չիփսեր, գազավորված հյութեր և այլն):

Ցուցափեղկերի ձևավորում
Ցուցափեղկերը գնորդի առաջին տեսողական շփումն են խանութի հետ։ Դրանք են ստեղծում  առաջին տպավորությունը խանութի, դրա ոճի և ապրանքների մասին։ Վառ, տարբերվող և կոկիկ դասավորվածությամբ ցուցափեղկերը գրեթե միշտ գրավում են հաճախորդների ուշադրությունը և ցանկություն առաջացնում ուսումնասիրելու յուրաքանչյուր մանրուք: Սովորաբար նմանատիպ ցուցափեղկերին լինում է «Նոր հավաքածու» կամ «Զեղչ» գրություններ:

Ակցիաներ և զեղչեր
«2-ը 1-ի գնով», «3-ը 2-ի գնով» և նմանատիպ ակցիաները թվում են շահավետ և խնայող, անգամ եթե խոսքը ոչ անհրաժեշտ ապրանքի մասին է: Սրանք օգնում են խանութներին գրավել հաճախորդներ և ավելացնել վաճառքները:

Սա հնարավորություն է ազատելու դարակները նոր հավաքածուի համար կամ արագ վաճառելու ժամկետի ավարտին մոտ ապրանքը:

Արոմա-մարքեթինգ

Նոր թխված հացաբուլկեղենի, սուրճի, գինիների, թարմ մրգերի բույրը ևս գործիք է հաճախորդներին գրավելու գործում՝ առաջացնելով դրական էմոցիաներ՝ անգամ խանութից դուրս: Օրինակ՝ հացաբուլկեղենի խանութից եկող բույրը գրավում է ցանկացած սոված մարդու, եթե անգամ այդ խանութի տեսականուն ծանոթ չէ: Գունավոր գնապիտակներ
Կարմիրը և դեղինը գույներ են, որոնք ասոցացվում են են ուշադրության և հրատապության հետ, ինչը կարող է դրդել հաճախորդներին իմպուլսիվ գնումների: Գնորդներն այս գույները հաճախ կապում են զեղչերի հետ: Սակայն երբեմն զեղչ ստանալու համար հարկավոր է ևս մի քանի ապրանք գնել կամ խանութի զեղչի քարտ ունենալ:

9-երով գնապիտակներ
«6900» կամ «199000» թվերը հաճախ ընկալում ենք որպես «6000+» կամ «190 000+»: Չնայած իրականում դրանք գրեթե «7000» կամ «200 000» են։ Այսպիսով ապրանքներն ավելի էժան են թվում, և մարդիկ  հեշտ են համաձայնվում գնումներ կատարել:

Ինչպե՞ս խուսափել ավելորդ գնումներից

  1. Գնումների ցուցակը կազմի՛ր  նախօրոք

Նախընտրելի է խանութ գնալ շաբաթական 1-2 անգամից ոչ ավելի։ Իսկ ցուցակին խստորեն հետևելը կամ բջջային հավելվածներով պատվիրելը կօգնի քեզ խուսափել  ավելորդ գնումներից:

2. Սահմանափակի՛ր  գնումների համար նախատեսված բյուջեն

3. Մինչ գնելը համեմատի՛ր տարբեր խանութների գները

4. Մի՛ շտապիր

Ժամանակ տու՛ր ինքդ քեզ  թանկարժեք ապրանքի գնման մասին վերջնական,  որոշում կայացնելու համար: Հետևյալ հարցերին պատասխանելը կօգնի քեզ այդ հարցում՝

  • Ի՞նչ տեղի կունենա, եթե գնեմ այս ապրանքը
  • Ի՞նչ կլինի, եթե  չգնեմ
  • Ի՞նչ կարիքներ է այն բավարարում: Կարո՞ղ եմ դրանք բավարարել առանց գնելու
  • Արդյո՞ք այս ապրանքը գնելու իմ ցանկությունն արդարացվա՞ծ է, թե՞ գովազդը, հասարակական կարծիքն ու  նորաձևությունն են ազդեցություն ունեցել:

5. «Բացառիկ» առաջարկը նույնն է, ինչ սովորականը

Օրինակ, դու ունես եզակի հնարավորություն գնելու ապրանքը 2 անգամ ավելի էժան, քան ուրիշները, ապա դա փաստ չէ, որ բախտը  միայն քեզ է ժպտացել։ Պատկերացրո՛ւ, որ քեզ ընդհանրապես պետք չէր այս ապրանքը, այսպիսով պարզապես վատնում ես գումարդ: Այո՛, արդյունքում դու կկորցնես 2 անգամ ավելի քիչ, քան մյուսները, բայց սա անհաջող մխիթարություն է։

6. Զարգացրո՛ւ վերլուծական մտածողությունդ

Զարգացած վերլուծական մտածողությունը կօգնի քեզ խուսափել իմպուլսիվ գնումներից։ Օրինակ, գովազդում ասվում է «10 փորձագետներից 9-ը խորհուրդ են տալիս»: Սա դեռևս չի նշանակում, որ փորձագետների 90%-ը նախընտրում է այս ապրանքը մյուսներից, ինչպես կարող է թվալ: 7.  Մի՛ գնա գնումներ կատարելու ձանձրույթի կամ վատ տրամադրության պատճառով

Ժամանակավոր «փրկօղակ» փնտրելիս հեշտ է իմպուլսիվ գնումներ կատարելը, բայց դրանք կարող են  դառնալ ափսոսանքի պատճառ: Փոխարենը, ըստ նախասիրությունների փորձիր առավել առողջ այլընտրանքներն, ինչպիսիք են վազքը, մեդիտացիան կամ ստեղծագործական հոբբիով զբաղվելը:

8. Ուշադիր կարդա՛ առաջարկի պայմանները 

Եթե քեզ առաջարկվում է գնել երկու տուփ կաթ՝ մեկի գնով, որի ժամկետը կարճ է, ապա մտածիր՝ կունենա՞ս արդյոք  մոտ ապագայում երկուսն էլ օգտագործելու առիթ և ժամանակ։ 9. Վճարի՛ր քարտով
Սա հնարավորություն կտա յուրաքանչյուր ամիս բանկի կողմից տրամադրված քաղվածքի միջոցով ավելի հեշտ հաշվել ծախսերդ և վերանայել բյուջեդ հետագա պլանավորման համար։ 10. Մի՛ գնա գնումներ կատարելու, երբ սոված ես
Սովի պատճառով դու ավելին կցանկանաս, քան իրականում անհրաժեշտ է, որովհետև ուղեղը կենտրոնանում է հնարավորինս արագ սնվելու վրա: Սա դժվարեցնում է իմպուլսիվ գնումներից խուսափելու գործընթացը: Դու կարող ես առաջնահերթ համարել ձեր քաղցը արագ բավարարելը, քան առողջ սնվելը կամ խնայելը:

11. Սահմանի՛ր ժամանակ
Պլանավորի՛ր այն ժամանակը, որը պատրաստ ես ծախսել գնումներ կատարելու համար: Սկզբում ստիպված կլինես հիշեցում դնել հեռախոսիդ վրա, բայց արագ կվարժվես դրան։

Քեզ հարկավոր բաժինը գտնելու համար միանգամից հարցրո՛ւ վաճառողներին:

12. Անմիջապես մի՛ կտրիր պիտակները ապրանքներից և մի՛ նետիր կտրոնները
Միգուցե տանը հասկանաս, որ երրորդ մոխրագույն վերնաշապիկը քեզ անհրաժեշտ չէր և հնարավորություն կունենաս այն վերադարձնել: Սակայն հիշի՛ր, որ ոչ բոլոր ապրանքներն են ենթակա վերադարձի:

Հիշի՛ր նաև հոգ տանել բնության մասին: Կասկածի տակ դի՛ր 10-րդ զույգ կոշիկի կամ հերթական սարքի, կենցաղային տեխնիկայի անհրաժեշտությունը: Արդյոք փորձե՞լ ես «երկրորդ կյանք» տալ արդեն իսկ եղած իրերին:

Նմանատիպ քննարկումները  գնումներդ կդարձնեն ավելի գիտակից, իսկ քեզ ավելի խնայող:Մաղթում ենք, որ գտնեք այն, ինչ փնտրում եք՝ առանց հավելյալ ծախսերի:Նյութում ներկայացված է հեղինակի կարծիքը, որը կարող է տարբերվել ՀՀ ԿԲ պաշտոնական դիրքորոշումից:

Կիսվեք ձեր կարծիքով

Խնդրում ենք մինչև մեկնաբանելը ծանթանաք բլոգում մեկնաբանելու մեր կանոններին:
Ուղարկելով մեկնաբանությունը դուք հաստատում եք որ ծանոթացել և համաձայն եք դրանց:

YOUR_NAME_ERROR
Սխալ էլ․ հասցե
COMMENT_ERROR
խնդրում ենք պտտել ձեր սարքը
Կամավորների գրանցում

ՀՀ կենտրոնական բանկի ֆինանսական կրթման թիմը ողջունում է կրթական ծրագրերին աջակից դառնալու ձեր ցանկությունը: Մենք արժևորում ենք ձեր տաղանդն ու ժամանակը և ուրախ կլինենք տեսնել ձեզ մեր կամավորների շարքում։

Սխալ մուտքագրում
Սխալ մուտքագրում
Սխալ մուտքագրում
Սխալ փոստային հասցե
Սխալ էլ․ հասցե
MOBILE_ERROR
Շաբաթական
օր
Օրական
ժամ
Նշեք ինչպիսի աշխատանքների եք ցանկանում մասնակցել
CV is not attachedAttached file size can't be more than 1MB
Վերբեռնել
Կցեք ձեր նկարը
Մոռացել ե՞ք գաղտնաբառը
Ունեք ձեր անձնական էջը, Մուտք գործեք
Տվյալ հղումը ակտիվ չէ
իմ էջի գրանցում
Ունեք ձեր անձնական էջը, Մուտք գործեք
Սխալ մուտքագրում
Սխալ մուտքագրում
BIRTHDATE_ERROR
Սխալ մուտքագրում
Սխալ փոստային հասցե
Սխալ էլ․ հասցե
Սխալ հեռախոսահամար
Սխալ գաղտնաբառ
Սխալ գաղտնաբառ
Գրանցումը Ձեզ կտա հետԵՎյալ ընդլայնված հնարավորությունները
Կկատարեք հաշվարկներ հաշվիչներով և կպահպանեք արդյունքները
24
Կկառավարեք Ձեր անձնական բյուջեն 24 ժամ
Կգրանցվեք և կմասնակցեք տարբեր միջոցառումների
Կտեղեկանաք նոր միջոցառումների մասին
Կպահպանեք նյութեր, որոնք կօգտագործեք կյանքի տարբեր իրավիճակներում